ニュース
仕事
会社概要
0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10

Identity Design
Infomation Design
Promotion Design
Product Design
Environmental Design





ndcgraphics

SITEMAP

信頼のテリトリーを拡張するデザイン
Design Expands Our Territory of Trust


遠く見知らぬ街で、顔馴染みの人に出合ったときの親近感ほど、心を安堵させるものはない。街の様相にしても、初めて訪れる人々に安心感や解放感を与えるのは、街の個性がはっきりとして解りやすいということ。この素敵な「顔馴染み」をつくりだし、自らの存在の輪郭をくっきりさせるデザインがアイデンティティ・デザインのテーマだ。個人であれ、企業であれ、集団であれ、「自分」というものを再確認し、自分らしさというものを再構築するデザイン。コミュニケーションに力を与えるのは、ボリュームの大きさではなく、他にない際立つ個性であり、自分らしさの発露から相手の信頼を引きだすことにある。このとき自己の分身としてシンボルマークやロゴタイプが機能し、他者の認識を助ける。自信に満ちた、個性溢れる容姿が相手の視線を惹き付けるように、集団や企業もその「カタチ」のありように無関心ではいられない。

Imagine that we are traveling in a far away place. If we encounter someone familiar, that would probably give us a peace of mind. If the place has well defined characteristics, that also soothes our mind. Identity design aims to establish one's territory and existence with this familiarity effect. Identity design helps individual, corporation and community to build up a favorable public image through self recognition process. It is effective manifestation of one's unique characteristics, not the volume of information, that enhances one's public image and gains trust. In this sense, symbol mark or logotype can be a very powerful means to facilitate others' understanding on such characteristics. As public is naturally inclined to pay attentions to something confident and distinctive, we should not undervalue the visual representation of self.